untuk sahabatku..

>> Monday, May 25, 2009




akhirnya menjadi juga plan kami yg telah byk kali di'post pone' tu pd hari ini..alhamdulillah Allah bg kemudahan pd kami semua, memandangkan sudah lama kami tidak berkumpul beramai-ramai, kalau tak silap saya kali terakhir mungkin raya 2 tahun lepas..tetapi kali ni pun,masih x cukup seorang, sahabat kami izan yang study di Indonesia...acap kali juga kami menyebut namanya menunjukkan kami pun terkilan izan tak dapat nak bersama-sama kami waktu ni..hehe,rindu jugk kami pd izan sebenarnya!


kami bertolak dengan dua buah kereta, dan akhirnya sampai di stadium gong badak.rancangan utk bermain bowling bersama-sama teruji juga dengan terpaksa menunggu lebih 1 jam,memandangkan terlalu penuh.rupa-rupanya hari ni ad promotion,harga utk satu game pun hanya rm3.50 shja! terkejut tak percaya semua, syukur langkah kanan juga hr ni..

niat di hati bukan semata-mata utk bermain bowling tetapi utk mengeratkan semula hubungan silaturrahim dan juga ukhuwwah kami kembali setelah masing-masing membawa haluan sendiri setelah habis spm dan juga matrik..waktu ini lah, saya niatkan utk meluangkan masa bersama-sama mereka..saya x dapat bayangkan mcm mana setelah mula berkampus di kuantan nnti..

setelah selesai, kami meneruskan satu lagi rancangan, masak dan makan bersama-sama di rumah sahabat, 'amirah..menunya nasi minyak, dan juga air roselle (slps diperbetulkan ena,hehe),tak lupa juga puding tauhu utk pencuci mulut (tp x sempat beku,masing2 blh buat balik,yg pnting best,msti cuba lps ni!)..


tp sayang, oleh sebab terlalu lambat makanan disiapkan, saya terlupa satu perkara.mungkin dua perkara penting,yang patut saya jalankan waktu ini..mungkin disebabkan kelalaian saya lgsng tak berjalan satu agenda ni..takpe lah, insyaAllah satu lg rancangan gathering kami nanti, sy akan pastikan ianya berjalan lancar..

sahabatku, tak terungkap rasa syukur di hati ini jika kita sama-sama berganding bahu berada di jalanNya ini..

tak tergambar perasaan gembira ini jika ukhuwwah ini kekal ke akhir hayat dengan tujuan mencapai redha Ilahi..

sahabatku, aku doakan kita sama-sama istiqamah dalam tujuan utk mencapai cinta yang teragung, cinta Ilahi..

aku doakan kita sama-sama tak gentar dalam memperjuangkan agama Allah ini..

sahabatku, aku pohon kau juga doakan aku diberi kekuatan utk thabat di jalan ini..


amin..

10 comments:

shah_haz May 25, 2009 at 7:47 AM  

salam..yup, demam2 pon disebabkan xnak rosakkan plan org adik g gop..hihi..to izan sayang, aku pakai gelang mu bagi kat aku..xpela mu adop pon aslkn gelang mu ada sbg tnda igtn..igt ak dlm doamu..sayang sahabat sume fillah..

Anonymous May 25, 2009 at 7:51 AM  

make sure piknik kekg jadi!!!
aku nk rase mu bwk unser lop..
hehe

izan bazlina May 25, 2009 at 7:58 AM  

ya Allah..~
rindu nye aku pade mu seme2!
tQ hazirah,xsgke aku..nk jgk mu pakai..
nanti balik raye aku nk hadiah kan mende lain plk kat sume..(nadhirah,ena,sarah,mirah,hzrh,n nadia)
tp nk buat bende ni kene take time..seb baik aku ade sebulan cuti kat sini,aku try buat oke?
sume tunggu~
doakan aku sempat buat..sbb ni hand made..

tQ sarah sbb post pasal ni :)

izan May 25, 2009 at 8:07 AM  

oh lupe..lagi satu,
kat tkg amek gmbo-->wawa,
sblum mu g pindah kedah:(

ever green May 25, 2009 at 9:05 AM  

salam..
mtk maaf seme kt sahabat2 klu gmbr2 ni sdkt xpose.i'Allah xlme nnt,ak pdm ye?
mtk maaf seme..

hazirah:hehe,kdg2 demam tu pn bleh jd baik ble jpe rmai2 cmni..

aina:ok,klu xdop aral aku bwk la unser tu,itik pn ade,blh ak bwk insyaAllah..:)

izan:rindu kt mu izan,ak pn pakai la gelang tu,hehe..time kasih byk,.zirah xmo ajk awl2 ekpn paka sme..keh3

Nadhirah Ahmad May 26, 2009 at 2:22 AM  

nice time..thanks to Allah for letting this happen.

gmbr tu sory, ak ttgl kt rmh mirah. tak amik lg. nnti ak amik, ak kbo neh.

dun wory

'amirah May 26, 2009 at 8:00 AM  

salam..seeonok sgt..mengimbau kngn kt umh izan dlu..n selaku tuan rumah maaf ats segala kekurngn..especially nasi minyak tu..nmpk cam seme tak ckp..hehe
syabas nadhirah..jd doh nasi minyak mu!

Wawa May 26, 2009 at 4:08 PM  

ehh..sedeynye..ble mase aku jd tukg tgkp gambo izan??huwaaaaaaaa!!!ke dlm gambo tu aku koho comey pa mu x knl??hehe..btw,tq sarah sbb kol pagi tu..kalu x,terlepas se kenangan..pas2 kekgi ble haziroh upload kat blog mule rr kabo x ajok op??pas2 sori blake sbb xleyh contact mlm tu..ape2 pn ari 2 sgt seronok..alhamdulillah..n senanye lg seronok kalu izan ade :)

ever green May 28, 2009 at 2:21 AM  

nad: bile mu nk amik kamera kt rmh mirah?x sbr dh ni.. :)

mirah: jgn bimbang tuan rumah..tetamu dh cukup puas hati..dgn layanan dan juga masakan kite..berkat usaha & tawakal,jd jugak nasi kite nad mirah

wawa: nasib baik sy tergerak nk kol awk wa..hehe..jgn lupa our next rehlah plk ye wawa..semoga dipermudahkan Allah

izan bazlina May 30, 2009 at 2:59 AM  

wawa!betul ah,mu koho comey~
aku dah dapat gmbr dari ena..
wah2..mmg sonok ye..aku ni tgk pun bleh tau..:)

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP