jauh di sudut hati..

>> Sunday, April 26, 2009



tidak tahu apa untuk dicoretkan pd pagi ni,tapi saya merasakan diri ini terlalu jauh dariNya,terasa ingin mencintaiNya sepenuh hati...YA ALLAH, betapa diri ini telalu kotor, hati ini penuh dgn kemaksiatan..YA ALLAH, nafsu lawwamahku terlampau tinggi, tiap kali melakukan dosa tiap kali beristighfar..jauh sekali utk mencapai nafsu mutmainah..

" tidak ada Tuhan yang berhak menyembuhkan melainkan Engkau, sesungguhnya aku termasuk di kalangan orang-orang yang zalim"

memetik kata-kata dari maza ya'ni intima'i lil islam karya Fathi Yakan, saya mesti sentiasa mengingati Allah dan berzikir menyebut namaNya untuk menjadikan diam saya itu adalah dalam keadaan berfikir dan apabila bercakap adalah kerana berzikir. ini adalah kerana mengingati Allah itu merupakan ubat penawar yang paling mujarab untuk jiwa dan senjata paling ampuh untuk menghadapi serangan-serangan zaman ini..

"orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. ingatlah hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram"

surah al-Ra'd: 28

kata-kata ustaz Dasuki semalam masih mengusik hati, betapa diri ini masih jauh bertauhid yg sebenar-benar dgn Allah..namun, tidak terungkap rasa syukur, diri ini terpilih untuk menghadiri kuliah semalam bila mana pd masa yg sama, sahabat-sahabat rancak dengan aktiviti sendiri, kita hanyut dgn zikir pdNya, rindu pd Rasulllah saw..

ya ALLAH, kekalkan ku di jalan ini..ALLAHUMMAR ZUQNI ISTIQAAMAH

6 comments:

Wawa April 26, 2009 at 4:33 AM  

sarah..tlgla pesan2 kat sy tek..sy nk jd mcm awk jgk.. :(

ever green April 26, 2009 at 10:10 AM  

wawa..blh je,insyaAllah kite same2 igtkn satu same lain..sy pn byk kelemahan,same2 saling melengkapi antra satu same lain ye wa..rindu awk

Wawa April 26, 2009 at 9:01 PM  

sy pn rindu awk gk!!!terigt time form 4 awk byk ngat tlg sy.. T_T

shah_haz April 27, 2009 at 8:24 AM  

salam..along! adik kagum sama along..jealous dalam kebaikan takpe kan..adik pon nak jadi mcm along..sayang along...uhibbuki fillah..semoga thabat dlm perjuangan islam!

Aesyahumaira May 11, 2009 at 12:17 AM  

salamunaleik ya ukhti habibi~
Syukaran di ats pengisian ini~
zuup! menusuk ke jiwa kotor ni.
sarah, minta tunjuk ajar ye.
hati saya sangat kotor bergelumang dengan wahn. huhu.smoga kita terus tsbat dlm perjuangn penuh liku ini.
salam juang~ Takbir!

ever green May 11, 2009 at 4:08 PM  

salam

wawa~nnt cuti,kite jpe neh..igt nk tnye something!:)

nurhazirah ali & aesyahumaira~sama2 kita tnjuk ajar satu sama lain,iman manusia seperti kubah,adakalanya bertambah,adakalanya berkurang..dengan adanya sahabat2 seperti ni,dpt la kita saling meningkatkan amalan pdNya..i'Allah

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP