Permata Hati

>> Sunday, March 13, 2011

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang



Saat ini baru sahaja beberapa jam sampai di bilik mahallah Maimunah, bertolak dari rumah petang tadi. Hati masih teringat di rumah, barangkali hati aku masih tertinggal di sana. Ya Allah, rindu nya aku pada ratu dan raja hatiku, emak dan abah.. T_T

Aku mesti kuat, perlu menyambung perjuanganku disini. Berat hati nak balik sebenarnya, huhu.. sebab agak stress berada di sini. Tapi sampai bila kita nak bersenang-lenang di rumah, hanya bergoyang kaki ( baca: tak menuntut ilmu, tak membuat gerak kerja Islam), betulkan niat Sarah! Untuk apa hidup di dunia ini? Kalau bukan untuk beribadat pada Allah, taat pada ibu bapa juga perintah Allah, tapi tanggungjawab untuk menuntut ilmu dan berjihad di jalanNya itu juga suruhan Dia.

Bila kita teringatkan kedua ibu bapa kita, air mata pasti mengalir kan? Mengalir kerana merindukan mereka, teringatkan mereka, dan biarlah kasih sayang kita terhadapanya kerana Allah, dan berkali-kali ku ingatkan diri ini agar aku turut menyayangi Allah dan kekasihnya Muhammad SAW lebih dari segala-galanya…

Dalam doa aku pinta pada Allah agar, setiap kebajikan dan gerak kerja yang aku buat, turut dialirkan pahala kepada mereka, selama aku hidup di dunia ini, biarlah berpeluang untuk menghadiahkan pahala kepada mereka dengan menjadi anak yang solehah..

Kakchik sayang mak ngan abah kerana Allah



0 comments:

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP