Menang dan Kemanisan Usrah

>> Monday, January 31, 2011

Alhamdulillah 'ala kulli hal.
walaupun di atas bumi Malaysia, Tenang tak dimenangi oleh Islam. tetapi pada hakikatnya, Islam telah menang, akan menang juga suatu hari nanti. pastinya mereka yang bekerja di Tenang itu diganjari oleh Sang Pemberi Hadiah. insyaAllah.

alhamdulillah. kemanisan berusrah, setiap kali berusrah, pasti akan ada satu semangat baru, ruh perjuangan memasak ranum, tersemai dalam diri setiap dari kita semua. mengimbau banyak kenangan manis lalu, aduh indahnya nikmat Allah yang satu ini! tak terbalas rasanya. salah satu usaha yang boleh di balas adalah bekerja untuk Islam, ya, bekerja untuk menegakkan kalimah Allah. semoga thabat diri kita semua.

tatkala ini aku sedang membaca buku 'MEMOIR TRAGEDI MEMALI', tak ku sabar nak mengkhatamkannya, dan mengalirkan air mata mengenangkan perjuangan as Syahid Ustaz Ibrahim Libya ini. suatu hari nanti, nak juga kongsi ceritanya di sini insyaAllah.

keranaMU ya Allah, yang menemukan aku dengan jalan ini, biar apa pun yang terjadi, takkan ku berpatah balik ya Allah.. Akan ku terus mara memperjuangkan Islam dan nasib umat Rasulullah biar apapun terjadi.. Apapun ya ALlah, Engkau tahu kudratku lantaran diriku punyai kelemahan seorang hamba, bantulah aku ya Allah, kuatkan aku dengan persahabatan dan peneman di kalangan orang-orang yang mencintaiMu, agar apabila aku lemah, dan hampir tersasar, mereka hadir untuk mengingatkan diriku. Dan ku mohon, ku merayu padaMu, jangan Engkau tinggalkan aku keseorangan apatah lagi tanpa cintaMu dalam meredah perjuangan yang penuh liku ini...

0 comments:

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP