Anak Soleh

>> Wednesday, January 26, 2011

Uuuu...
Kenangi Ibu Bapa
Doakanlah Sejahtera
Kita Anak Harus Membela
Apabila Sudah Dewasa

perasaanku terusik bila memasang lagu nasyid ANAK SOLEH nyanyian Rabbani. hati ini mengakui sejak semester ini sudah jarang aku hubungi mereka.jarang itu bermaksud tidak seperti dulu, iaitu setiap hari aku menghubungi emak. homesick yang tak pernah habis.

Jangan Biarkan Mereka
Sia-Sia Di Hari Tua
Kecewa Hidup Dan Merana
Kerna Perbuatan Anak Derhaka


sejak jadual planner ku penuh, nak kata sibuk sangat tak lah sangat, teringatkan mak abah nun jauh di terengganu, tapi tak sempat nak call. jadi sekarang 2 hari sekali baru call.


Bahgiakan Mereka
Hingga Ke Hujung Usia
Bila Sampai Waktu Ajalnya
Anak Soleh Sebagai Harta

lalu, sejak minggu ini, tiba-tiba lebih homesick pula, semalam baru lepas hubungi mak, lantas aku call ayah aku pulak lepas dengar nasyid ni..huhhu T_T

Hai... Ibu Bapa
Kami Permata Anda
Tidak Jemu Berdoa
Agar Sejahtera Terpelihara

Di Dunia Bahagia
Akhirat Pun Begitu Jua
Inilah Harapan Kami Semua
Moga Allah Kabulkan Doa

apa yang aku harapkan aku dapat menjadi anak yang solehah untuk mereka. ya Allah, kau lindungilah mereka sentiasa. aku sayang mereka keranaMU ya Allah.

MORAL VALUE:
-sentiasalah menghubungi ibu bapa, mendoakan kesejahteraan mereka

0 comments:

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP