selangkah mendekatimu

>> Thursday, October 14, 2010

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

kali terakhir blog aku adalah ketika di awal Ramadhan, sekarang sudah pun menjangkau ke Zulkaedah. malam ini terasa untuk menaip sesuatu.untuk apa? berkongsi rasa,rasa nikmat nya diuji Allah itu sebenarnya.

ramai sahabat2 yang menegur aku kebelakangan ini (semenjak habis seminar presentation) sangat-sangat excited, happy, suka menyakat orang, berbanding sebelum itu, so stress! sungguh aku tak perasan. betul juga sebenarnya. but that's not the main reason.

ujian Allah. dugaan Allah. sentuhanNya. tarbiyyah Nya. banyak perkataan yang hampir sama maksudnya. aku lebih memandang 'that reasons' itu adalah satu ajaran dari Allah. memang payah kita nak hadapi tapi payah lagi ujian Allah terhadap Nabi kita, apa sangat lah nak dibandingkan.

pengalaman. pengalaman adalah suatu yang banyak mengajar kita. dari apa yang kita telah alami, sedikit sebanyak memberi panduan dalam kehidupan.

suatu peristiwa yang berlaku yang juga merupakan salah satu 'the reasons' cukup mengajarku. pertama kali berlaku dalam sejarahku. ya! berlaku ketika aku langsung tidak menyangka bahawa ia akan terjadi. tapi apa yang lebih mengajarku adalah rentetan dari peristiwa tu. yang mana boleh menunjukkan pada kita yang mana betul, yang mana salah, yang mana bersama kita, yang mana lari meninggalkan kita. tangisan air mata mengalir bukan hanya kesal dengan sikap sendiri, sikap orang lain, juga kasihankan 'mereka'. 'mereka' yang aku sayang.

alhamdulillah, semuanya dah settle.

semua yang terjadi membuatkan aku lebih dekat denganMu ya Allah. apa yang aku pohon agar aku dikekalkan dalam perasaan ini, dalam mengejar cintaMu ya Allah. ampunkan dosa aku yang sangat lalai mengingati Mu ya Allah. ya Allah, ya Allah. ya Allah.

p/s: terngiang-ngiang amanat TGNA: jangan tinggal al-Quran, dhuha, tahajjud.

0 comments:

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP