insaf sekejap?

>> Saturday, October 30, 2010

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

oktober ini, sudah 3 kali membuat post baru. berbanding bulan-bulan lain, paling banyak sekali saja, ada juga yang langsung tiada. mengapa? free sangat ke bulan ni? sibuk kah bulan-bulan lepas? wallahu'alam. yang pasti aku merasa mahu berkongsi banyak tika ini.

ya Allah. astaghfirullahal 'azim. kerap kali hati ini tidak tenang. terlampau banyak dosa dirasakan. ya Allah. sesungguhnya Engkau tidak pernah jemu mengampunkan hambaMu, melainkan hambaMu sendiri yang jemu memohon taubat kepadaMu. nauzubillah min zalik.

insaf sekejap? pernahkah kita terfikir yang kita pernah 'insaf sekejap'? sehari saja kita insaf? atau pun paling malang, beberapa minit saja? kerap kali kita tersedar akan sesuatu, dan membuat kita insaf, tapi hanya sebentar. sebentar sahaja perasaan insaf itu, lalu terus melakukan kesalahan itu. mengapa sebegitu jadinya? kerana mungkin persekitaran, biah kita yang banyak mempengaruhi kita.

kita di anjurkan jika berpeluang untuk merasa insaf, contohnya selepas membaca artikel dan tersedar, lalu segera lah mengerjakan solat jika masih berada di dalam waktu, atau pun sudah masuk waktu, dan pohonlah doa meminta Allah untuk menguatkan kita untuk istiqomah.

0 comments:

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP