Coretan Tazkirah Santai~

>> Monday, February 6, 2012

bismillah..

kisah Abu Hurairah bertanyakan kepada Nabi Muhammad s.a.w tentang seorang yang mengerjakan solat tetapi masih mencuri. lalu Rasulullah menegaskan solat orang itu lambat laun akan menghilangkan tabiatnya yang buruk itu.

jadi, jika dirimu masih melakukan kejahatan, ingatlah itu bukan alasan untuk berhenti melakukan kebaikan. bahkan iringilah perbuatan dosa dengan melakukan kebaikan kerana kebaikan itu lampat cepat akan menghapuskan kejahatan.

aku hanya insan kerdil di lautan rahsia ikhlas yang sangat dalam. yang terjangkau olehku hanyalah sebutir percikan ombak di permukaannya. namun, aku juga hamba ALLAH yang berhak untuk melalui jalan menujuNYA. ketika aku keliru, tunjukkanlah. ketika aku lemah, perkukuhkanlah. ketika alpa, ingatkanlah.

hanya dikau wahai ALLAH yang berhak memilih sesiapa untuk dianugerahi rahsia ikhlas itu. padaku hanya tadbir....padaMU segala takdir. bantulah aku meluruskan tadbirku menjurus kepada takdirMU. pilihlah aku untuk ikhlas walaupun kutahu ikhlas itu sangat rahsia.


petikan dari buku DIMANA DIA DIHATIKU, karya ustaz Pahrol

0 comments:

Followers

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP